Genoeg beleefd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard en Mariette Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Genoeg beleefd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard en Mariette Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Genoeg beleefd!

Door: vreugdenhillen

Blijf op de hoogte en volg Ard en Mariette

22 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Gister was het hier op het eiland een spannende dag. Politiek gezien zijn de gemoederen redelijk verhit aan het worden. De vakbonden dreigen met stakingen. Niet dat wij daar zo voor zijn, maar inmiddels is een groot deel van de bevolking zover dat het op de koop toegenomen wordt. Al gaat dat deel er dan wel van uit dat de regering in Nederland echt ingrijpt. Ook wij. Want dan gaat de stroom er af en het water. En een dagje zonder stroom overleven we wel. Maar zonder water wordt moeilijk. Verder dreigen ze ook met een stop op benzine. Tja, dat was dus met z'n allen naar de pomp. Lange rijen overal. Mijn tank was bijna leeg, dus ik ben toch ook maar gegaan. Flesje water mee, e-reader mee. De pomp bij Veeris was niet zo druk als de meeste andere. Ik was maar 3 kwartier kwijt... :) Wel een lekker gevoel dat de tank weer vol zit. Na het weekend gaat het erop of eronder.
Ook een burger-actiegroep heeft een ultimatum gesteld aan de regering: aftreden en anders komen er harde acties. Ard is de komende twee weken vrij, wij hoeven dus niks. Als het echt mis gaat zitten we op Blue Bay ook wel goed. We houden wel overal rekening mee. Maandag gooien we de grote jug vol water, zak ijsklontjes erin, dan kunnen we hoe dan ook wel een dag vooruit. Tenslotte kunnen we niet op zeewater leven... Beetje zout.
Het is hier nooit saai :)
Gisteravond zijn Wouter en Vera gekomen. We hebben zonet een spannend spel Kolonisten gespeeld. Ard heeft op het nippertje gewonnen. Zelfs Theo was een heel eind met zijn punten!
Vanmiddag zijn we naar de baai geweest. Lekker in de zon en de zee. Mijn rooie rug is net weer een beetje normaal bruin geworden ;) De kriebels verdwenen.
Ard heeft vanmorgen de hekjes afgemaakt met de jongens. Nog een beetje olie erover gesmeerd. Lijkt erg mooi!