Churchcamp - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard en Mariette Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Churchcamp - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ard en Mariette Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Churchcamp

Door: vreugdenhillen

Blijf op de hoogte en volg Ard en Mariette

16 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen konden we uitslapen: de kerkdienst begon pas om 10 uur. Toen we daar aankwamen, klokslag 10 uur, stond het er al vol met auto's. Waar wij ons erg over verbaasden. Dit is toch Curaçao, waar iedereen toch op zijn minst 5 minuten te laat komt?? Bleek dat er in het kerkblad van de VPG had gestaan dat de kerkdienst om half 10 begon. Haha, waren wij eens aan de late kant... Overigens was het nog 20 over 10 dat we begonnen :)
Maar het was een mooie dienst met mensen uit alle soorten kerken. Een echt vakantie-gevoel, zeg maar.
De kinderen hadden allerlei dingen gedaan met het thema: vruchten van de Geest: liefde, vrede, vreugde, vriendelijkheid en de rest. En dat in 3 talen. Ja, die van ons hebben er wel weer wat van opgestoken. Thijs zat in het groepje: Amor en Ellen in de groep: Amabel. Spreekt voor zich, toch?
Ellen is haar ene schoen kwijtgeraakt en haar bakje met medicijnen. Gelukkig had ik er maar 1 extra in gedaan. Laten we hopen dat het ergens tevoorschijn komt. Vooral die schoen zou wel balen zijn, het waren haar goeie voor school, en laten ze er nou nog behoorlijk goed uitzien.
Thijs heeft er nog een tand uitgetrokken op kamp, dat is de tweede boven. Maar niet gewoon naast elkaar, nee, de linkervoortand is er uit en de rechter snijtand. Geen gezicht.
Reden we aan het begin van de middag naar huis, zegt Thijs: mag ik alsjeblieft naar bed?
Nee, dat mocht niet. Hij zou onmiddellijk in een put-diepe slaap vallen en vannacht wakker worden. Geen goed idee. Ard heeft hem wakker gehouden. Ik ben met de rest naar de kerk geweest, vanmiddag. En vanavond na het eten mocht hij eindelijk plat.
Ellen was erg kribbig, maar wilde nog helemaal niet naar bed. Ze was niet moe en ze had best geslapen en ze wilde opblijven. Maar ook Ellen hebben we niet meer gehoord.
't Is leuk, zo'n kamp, maar je krijgt per definitie te weinig slaap :)